14 thoughts on “Hmmmmmmmm

  1. Hmmmmmmmm…

    Kereta baru ye, selagi hutang, belumlah milik sendiri.

    Kecuali yang menggunakan kaedah silap mata dan hati, I beli kereta itu tunai, I bagi kat you, kemudian kita salam. Lepas itu you bayarlah kat I bulan demi bulan. Cara baik, namun perubahannya bayar kepada siapa. Mudah rebahnya.

    Ada udang di sebalik mee. DBP terima ke ni?

    Beli kereta daripada kami, kami bagi lapik magnet. tak laku. Kemudian, ditto lapek magnet kepada peti ais. Tak laku. ditto lagi dengan RM10,000. Laku jugak lah. Syok, tapi awas.

    Diskaun harga sehingga 40 %, atau 70%. Syok tapi awas.

    Khabarnya, beli dengan harga contohnya RM 20,000, akhirnya bergaya dengan hutang RM 50,000.

    Jikalau ada keikhlasan di pihak peniaga, mengatasi unsur penipuan, ada magik dari Allah, syarikat begini boleh menjadi kaya, pengguna puas hati, kerana tiada tipu timbang. Jika tidak akibatnya peniaga boleh menjadi gulung tikar. Tapi mereka ini tahu ke camana nak gulung? Ini tikar bukan kategori pandan, tapi aluminum.

    Hmmmmmmmm…

  2. Hmmmmmmmm…

    Joke of the Day

    Signs You’ve Bought A Bad Car

    Your tinted windows are also known as Hefty Garbage Bags.

    The car reaches its optimum speed when going downhill.

    The hi-tech stereo system often requires a new needle.

    The rearview mirror says, “Objects in Mirror Are Better Than This
    Piece of Junk.”

    The odometer on the dashboard is not as sophisticated as the everyday
    abacus.

    Traffic Watch warns other drivers what highway you’re taking.

    The sticker on the windshield says, “Batteries Not Included.”

    You fill up the tank with Unleaded Coal.

    You can only go to restaurants that offer Valet Pushing.

    When you approach hitchhikers, they put their thumbs down.

    Note: If you wish to contribute a joke, just send it to:
    joke@resource-a-day.net

    Hmmmmmmmm…

  3. Chairman PTS beli Perdana untuk sokong kereta nasional, tetapi mak datuk, harga spare partsnya tak masuk akal, lalu saya ganti dengan Nissan X-trail. Puas hati sampai sekarang…..

  4. Hmmmmmmmm…

    Dalam apa juga perniagaan di kalangan orang Melayu perlu ada keikhlasan di peringkat niat lagi. Dan keikhlasan dipasak etika perniagaan seterusnya.

    Jika keputusan mana juga pihak untuk menjual kereta dengan harga murah, dan bercirikan kekemasan patut yang disengajakan tidak rapi, dan dijangka akan rosak atau tidak berfungsi dalam tempoh masa terdekat, demi menghidupkan sektor pusat servis baikpulih, dengan caj tinggi, maka sumpahan orang Melayu kena pada orang Melayu.

    Siapa dia pengurus dalam pengurusan syarikat Melayu yang Cemerlang, Gemilang dan Terbilang? Namakan seorang.

    Ada bukti perangkaan betapa ramai yang Malang, Kecundang dan Lintang Pukang.

    Hmmmmmmmm…

  5. ada satu tugasan bertajuk ‘sistem persekolahan di malaysia melahirkan penghafal bukan pemikir..”

    mungkin sebab ini proton asyik sangat nak gulung tikar aje?

  6. juz hearsay,

    lecturer sy penah tanya dgn salah seorg CEO proton yg dulu2. “mengapa proton waja yg baru dia beli, window dia rosak cepat sgt” jawapnya- itu perkara biasa.

    cuma dari segi teknologi dn kejuruteraan sy rasa tak ada sgt masalah sbb byk juga lecturer sy bekas engineer proton. xde masalah sy nampak. member2 pun byk yg jadi trainee ok jek.

    sy cuma nampak solution nak turunkan harga proton adalah dgn:
    a) tutup semua kilang vendor
    b)import semua komponen dr china sbb harga di sana jauh lebih murah

    tp nanti dikatakan merugikan bumiputera pulak sbb vendor byk yg bumi.

  7. myself,

    Dunia niaga rosak bila semangat keusahawanan dipupuk dengan belaian manja kebajikan (seolah olah sentiasa ada tongkat menanti proton jika ia rebah).

  8. zf_zamir ,

    sistem persekolahan di malaysia melahirkan penghafal bukan pemikir..” Ya, misalnya dari sudut mana adanya kreativiti pada kewujudan Proton?

  9. Memulakan satu industri yang mana kita tidak memiliki kekuatan modal insan mahupun anugerah alam ialah satu malapetaka kepada Malaysia. Bayangkan, jika wang yang dicurahkan ke Proton dialihkan untuk melatih guru dan saintis yang bermutu … Tetapi tidak, kerana nak gah kita wujudkan halangan perdagangan untuk melindungi Proton dari persaingan.

    Lihat hasilnya sekarang. Apabila asas itu tidak wujud, maka apa-apa yang gah hanya secara luaran akan terbongkar.

    Dalam hal ekonomi kita perlu membina kekuatan sendiri dan mengelakkan bidang yang mana pesaing lain sudah lama bertapak, sehingga kita sudah betul-betul kuat dari asas untuk memulakan persaingan.

    orang biasa, memang ya. Itu asas ekonomi dan di situ kita lihat bahawa ideologi Malaysia Boleh sebenarnya tidak boleh diaplikasi semberono.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s