Tanya 3 soalan sebelum mengundi

undilah

Undilah Tuan Tuan dan Puan Puan! 

Untuk calon/parti yang pernah mewakili anda, tanyalah 3 soalan ini.

1. Apa yang telah dia dilakukan (khidmatnya)  untuk anda selama ini?

2. Apakah program/projek semasa atau terkini sebelum parlimen bubar?

3. Apa program/projek yang akan dilakukannya yang berfaedah untuk anda dan masyarakat?

Selamat Mengundi!

19 thoughts on “Tanya 3 soalan sebelum mengundi

  1. DYYM SPB yg di-eltuan elrastom,

    hehe…

    hairan….!
    satu revolusi atau suatu harapan ?

    FIKIR, BERFIKIR, TERFIKIR, MEMIKIR, DIFIKIR…

    aik????? orang melayu boleh berfikir menyoal untuk diri sendiri ke ?
    he..he…

    Ditakdirkan tuhan, jika pembangkang dapat sekurang2nya 1/3 kerusi parlimen,

    KAU MEMANG AKU RESPEK 100000 %
    cita-cita kau dan harapan kau termakbullah sudah….

    Sesungguhnya harapan kau terhadap bangsa Melayu aku kategorikan sebagai sesuatu yang MAKE-SENSE. Ada harapan.
    Kau memang pemikir agung.

    dan……………………….

    Apa yang aku tulis selama ini, bolehlah kau kira sebagai suatu pemikiran halusinasi giler oleh penulis blog, iaitu aku sendiri ~ELHAKIM.

    maknanya aku sendiri yg lahir dari fikiran negatif…yang tak betul!!!

    Kau boleh melahanat aku selepas itu. hehe..

    TAPI..

    Jika pembangkang gagal memperoleh apa yang ia target, maka…

    he.he..he…

    kau fikir-fikirkanlah mengenai untung nasib bangsa kau sendiri selepas ini
    hehehe….

    -salam.

  2. aku tidak percaya 2/3.
    1/3 pun dah cukup payah buat pembangkang. (melalui ramalan dangkal persepsi negatif aku).

  3. Selagi calon tidak berkalibar,
    selagi pengundi tidak berhemah,
    selagi imbalan sah wakil agak minima
    gimana mahu mengatur cara
    melahirkan mereka yang betul2 berwibawa
    untuk anak watan, negara dan agama

  4. aper la spr, kalu dah menang tu menang la, watper nak kira undi balik…tak sudah2 nak tegakkan benang yang basah..shahrizat nie pun satu, dah kalah tu kalah la, hehe

  5. Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil of BN
    lost the Lembah Pantai parliamentary seat to Nurul Izzah Anwar of PKR, an aide
    said today.
    Shahrizat was seen congratulating Nurul Izzah and hoped that she would
    carry on the good work in the constituency.

  6. Tuanku El-rastom,

    1. sharizat kalah
    2. samy vellu kalah
    3. Kelantan = PAS

    Kau boleh melahanat aku kali ini.
    he.he.

  7. Nampaknya eh-hakim tido lena la malam nie coz TENGKU ADNAN BIN TENGKU MANSOR (BN) menang parliamentary seat majoriti 2,734 undi, hehe

  8. itulah akibatnya jika mentadbir negara dengar nasihat “beruk”… sekarang BN kalah teruk, baru nak terperanjat beruk! beruk betul la…

  9. he.he..
    dear elbashirah chand-meredil Tererrtek Annamalai a/p Karrupiah Sammy Vello dey Sammy.

    sama ada Tengku Adnan (aku pun meragui kesahihan ke-Tengkuannya itu) menang atau tidak,

    aku tetap jenis yang tiada boleh tidur.

    Pada aku satu sahaja bahawa

    SURVIVAL Melayu di Pulau Pinang TELAHPUN TERGUGAT dengan kehebatan DAP kali ini.

    Menang atau kalah pihak pembangkang tiadalah menjadi hal.

    tetapi kehancuran Agama Islam dan Bangsa Melayu di Penang itulah yang menjadi permasalahan dan persoalan aku kali ini.

    Jika pembangkang menang di Perak, tetapi hak dan ketuanan Islam dan bangsa Melayu tergugat teruk.
    Bagi aku, Kelahanatan dan kebangsatan bangsa Melayu tetap di situ juga.

    Telahpun aku nyatakan di entry aku yang lepas2. Jangan kerajaan cuba merampas Kelantan dari pucuk pimpinan pembangkang kerna ISLAM, dan PAS adalah tetap hak Melayu!!!

    tetapi

    usahakanlah utk Menaiktarafkan bangsa Melayu di Pulau-Pinang, Kuala Lumpur dan negeri-negeri yang sewaktu dengannya.

    aku akan sokong BN — Jika ia mendaulatkan Islam 100peratus termasuk perundangannya.

    Jika tidak… he.hehe. aku tetap akan berkuasa 5 tahun sekali.

    Dalam kes Putrajaya,
    Biarlah aku kalah berusaha. kerna sesungguhnya tuhan tiada pernah bertanyakan kejayaan aku.

    he.he.he.

    hidup Sungai Siput!!!
    hidup Sungai Siput!!!
    hidup Sungai Siput!!!

    he.he.he.

  10. Kalau nak tau di Putrajaya, hanya 12 orang sahaja yang bertahan di Pondok-parti Pembangkang berbanding beratus-ratus (mungkin beribu2 ) orang di pondok BN.

    Aku lihat Tiada seorang pengundipun yang berani menghampiri pondok parti pembangkang. (mungkin takut disembelih agaknya)

    Memang aku akui bahawa parti sokonngan aku KALAH-TERUK KALI ini disitu.

    dan telahpun aku menduga akan kekalahan-teruk itu selama ini.

    he.he.he..

  11. la tak tido lg ropanya…udah2 ler tu…gi la tido dulu…esok2 la fikir lg,hehe
    lain la kalu el-hakim pun kena kira undi gak…kui2

  12. Returning to a remembrance. The words are, Bajik Bijak. Those who have lost and those who have won seats, are those touching these, Kebijakan Kebajikan.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s