Nasiblah Pak Lah, apa nak buat Lah?

Suratan atau kebetulan? Setiap penjuru mereka mencabar. Mengingatkan kita beberapa episod ketika BJ Habibie mengambil alih pemerintahan Indonesia selepas Suharto berundur. Apakah nasib Pak Lah juga begitu?

Lihat galeri protes atau tonton video berikut.

Komen pers internasional 

Washington Times: Malaysia’s “lost competitiveness”

The Economist: Anwar overturns the apple cart 

The Economist: The no-color revolution 

8 thoughts on “Nasiblah Pak Lah, apa nak buat Lah?

  1. Tuan rastom, saya takkan tulis apa2 mengenai forum tersebut. Tugas pihak lain untuk bercerita. Bukan saya.

    saya bagi alasan:

    1) sebab penat tahap cipan nak upload gambar yang bersaiz 3-4 ribu pixel sekeping

    2) memang niat dari mula takkan tulis, biar foto itu bercerita sendiri. sekeping foto mampu bercerita hikayat 1001 kisah. pandai2lah tafsir sendiri.

    3) malas

    Tuan YB Moderator Dun Sungai Derhaka bukit Mertajam, ente ni rupa rupanya seorang fotografer yang berdaddy kasilah!

  2. Tuan elrastomi.
    Bagaimana Shahidan el-kassim boleh terlepas jawatan itu ? Aku pun tak tahu.

    Tuan Bilal surau al hadhari putrajaya, bila kuasa kita sampai ke tahap melebihi kuasa Raja, hukum fizik menyatakan akan ada permutasi dan dy/dx yang bakal mencetuskan natijah baru hehehe…

  3. Shahidan Kassim ni ada masalah dengan Raja Perlis. Dan masalah² lain, dengan orang lain, yang hamba rasa biarlah orang² tertentu itu sahaja yang mengetahuinya…🙄

    Ai, mereka ni dah boleh dianggap sebagai menderhaka pada Raja Perlis, kalau mereka tak puas hati dan tak setuju dengan apa yang diperkenankan oleh Baginda. Boleh letak “sebaris” dengan Lim Kit Siang la ni. Apakah media akan menggelar mereka sebegitu? Dan apakah “penderhaka” ini akan berani minta maaf macam Kit Siang? Jeng jeng jeng…

    Oh, pasal gambar² ni, Puteri UMNO dah menafikan mereka terlibat. Nak melepaskan diri la tu. Bagi UMNO atau mana² sayapnya, kata² ahli² biasa (biarpun ramai atau majoriti), biasanyalah, TIDAK mencerminkan pendirian pimpinan/ketua. Ini sesuatu yang kita selalu dengar berulang kali…:mrgreen:

    Alkisah sandiwara demonstrasi UMNO di KOMTAR juga sesuatu yang menarik. Mereka tidak ditembak oleh meriam air FRU… hairannyerr!

    Tuan Pendekar Saladin Convoy,
    Kit Siang dah minta maaf tunduk sujud wansoi wansoi – kalau tidak tak boleh melintas negeri Perak, kira ok dah. Sheikhul Kayangan belum lagi mengurangkan kegedebeannya. Entahlah……mungkin sudah tersurat, sesuatu yang tak dapat dielakkan lagi. Demonstrasi bukan budaya kita kan🙂 hehehe

  4. Marilah bertasbih(Subhanallah),bertahmid,(Al-hadulillah) dan bertakbir (Allahuakbar) kuatkan spritual anda.Tazkirahlah mereka yang giler DUNIA FANA’ ini supaya insaf bahawa hidup di sini sekejap saja,kemudian nanti akan dihantar ke Alam akhirat.Satu hari di sana samalah dengan seribu tahun di sini.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s