Melayu marah kata PM

Agenda media Melayu sekarang tumpuannya ialah Melayu. Muafakat Melayu, Keris, Politik dan yang terkini ialah Melayu Marah! Sasaran media Melayu sekarang ialah seorang Singh tua yang mempersoalkan bidangkuasa Sultan Perak. Laporan polis sudah dibuat, maka nasib Karpal akan ditentukan nanti setelah siasatan polis selesai. Apakah beliau menghasut atau beliau ada agenda lain. Antara agenda lain yang boleh saya teka dalam kesamaran ialah beliau mahu menonjolkan siapa sebenarnya si fulan yang memandai mandai membuat pindaan Perlembagaan tahun 1993 yang banyak mengurangkan kuasa kuasa Raja Melayu. Hanya Melayu yang mudah lupa sahaja yang akan terkinja kinja marah.

9 thoughts on “Melayu marah kata PM

  1. Memang betul. Bukan Singh itu masalah sebenarnya. Cuma Singh tu “easy target.” Singh tu pun tak kisah. Dia tahu apa undang-undang boleh atau tak boleh buat.

    Masalah sebenarnya yang bising-bising tu lah. Dia orang yang makan cili.
    Tuan GJ, saya teringatkan Singh yang tempelak gang Seniman Bujang Lapok, apa hoi hoi!

  2. Macam ku kenal siapa yang membuat pindaan tu… Alaaa… setakat nak ampu RAKYAT yang semakin cerdik ni tak usah la… buat malu kaum aje.
    Seantero dunia sudah kenal sama dia, sekarang Pak Bai pula tunjuk jari kepada 22 ADuN Terengganu, kantoi!

  3. tuanku dr. el-rastom D’ Moya,

    hehe…
    err…

    tuanku pernah dengar tak, kalau seseorang itu ditimpa sakit giler talak atau batu-merian (meroyan ?

    Apa yang dibuat ???

  4. vocalist kugiran The Rastom Band,

    ini semua taktik lapuk. nak mengalih perhatian rakyat kepada isu yg lebih besar. karpal ni dah senja, jadi tak payah ambik pedulik sangat dengan dia ni. dah nyanyuk. lagipun itu karpal dia punya kapla batu besar ada duduk. dengan agama kita pun dia tak tau hormat, inikan pula dgn Raja2 Melayu. ignore jer.

    dari satu segi lain, pujian harus diberikan kepada tink tank kem BN. jadi Pakatan Rakyat kena ada satu stratergi lain untuk mula menyerang. jangan lagi jadi defensif.

    pecah! perintah!

  5. Tuanku el-Rastomi, ampun tuanku!

    Patik mahu isu ketuanan Jawa pula dibincangkan….

    Hidup Jawa!
    Puanku el Sifu PTS, Ketuanan Jawa sudah lama di Malaysia, habis asam, itik, batik dan sebagainya dipertuankan.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s