PM ajak dunia perangi kenaikan melampau kos makanan, minyak

Mudah saja kalau Pak Lah bersedia membaca cadangan para bloggers. Kita maklum beliau dikelilingi para penasihat ekonomi yang berkelulusan tinggi maka apalah guna para bloggers memberi cadangan untuk membantu kemelut bekalan makanan ini. Cadangan saya mudah saja. Jika diajak berperang dengan masalah seperti ini, ubah saja skop latihan PLKN daripada bentuk militeri kepada bentuk petani. Tidak perlu uniform yang menguntungkan kroni, pakai saja t-shirt dan bersedialah untuk ke ladang. Masih banyak luas terbentang tanah tanah kerajaan yang terbiar. Peluh keluar, badan sihat, tanah makmur dengan tanaman.

8 thoughts on “PM ajak dunia perangi kenaikan melampau kos makanan, minyak

  1. Abdullah Ahmad Badawi, tahu ke dengan siapa dia nak berperang ni? Apa senjata yang nak digunakan? Jikalau barangkali gamaknya, keris! Tak mungkin kot? Lagi pun keris sesuai ke untuk bercucuk tanam di ladang? Dia, gagal!

  2. camner ni tuan ?

    petrol dah naik ni. ubi keledek turut naik. aku rasa elok makan nestom.

    kena sebulan, muntah…

    aku teringat kata-kata si-Tompel versi yang masih hidup itu yang sentiasa mengeluarkan kata2 hikmat spt berikut…

    kita meni’mati…
    kita meni””mati..
    kita meni””mati….

    atau aku yang silap dengar. entah2…

    kita nak mati..
    kita nak mati..
    kita nak mati…

  3. Apa ceritan ni pak syeikh? harga minyak naik kononnya nak kurangkan sabsidi, tp kurangkan dulu gaji pak menteri. aduh apa punya nasib la kitani labu.

    Depa dah mula nak kurang, tapi bukan gaji, elaun saja, tu pun 10% saja. Cukup kah?

  4. paklah cabar rakyat lagi..

    12 julai, kalau harga minyak tak turun, rakyat akan bangkit.. lebih kuning dari bersih.

    semua rakyat akan berpegangan tangan menarik kamu, paklah!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s