Malaysia — RM2.70 seliter : Malaysia Boleh!

Iran — RM0.29 seliter.

UAE — RM1.19 seliter

Venezuela — RM0.16 seliter

Nigeria — RM0.32 seliter

Arab Saudi — RM0.38 seliter

Mesir — RM1.03 seliter

Kuwait — RM0.67 seliter

Brunei — RM2.03 seliter

Malaysia — RM2.70 seliter

Malaysia Boleh…………… Boleh apa?

15 thoughts on “Malaysia — RM2.70 seliter : Malaysia Boleh!

  1. Salam hormat buat saudara. Kalau yang bergaji kecil, sudah terasa berat bahu memikul, inikan pula saya yang sudah tiga bulan menganggur. Ya Allah, terasa berat, siksa, azab dan sedih.

    Cuba lihat gaji seorang pemandu bas di Singapura – http://www.worldsalaries.org/singapore.shtml

    Abang Long, sales girl supermarket di Jepun boleh tiap tiap tahun merancang keluar negeri makan angin, di Malaysia pegawai kerajaan div A pun harap kursus atau kerja OGS saja untuk keluar negeri.

  2. ish2…pak rostam ni xmembaca ke?simpanan dan pengeluaran minyak negara2 arab sekalian tu bukankah lagi byk dari malaysia ni. malaysia ni setakat 2 3 tin barrel sehari mana la mampu untuk memberi subsidi minyak kpd rakyat kita.

    lagipun kos untuk menggali minyak skg ni kan mahal.rakyat nak tau untung petronas tapi rakyat tak nak tau yang kos operasi utk menggali skg ni telah meningkat 200%.yg ni rakyat malaysia xnak tau.

    (amacam ade tokoh korporat tak sy ni, xpun macam menteri skit2 ke,hehe=P)

    Memang ada tokoh, malah lebih bertokoh daripada koperat yang sedia ada. Bab minyak ni yang saya pandai ialah minyak minyak yang banyak terdapat di langkawi Kedah misalnya minyak minyak gamat dan sebagainya.

  3. hehe..

    Malaysia produce setakat 2 3 tin barrel ???? bahan bacaan apa yang budak ni baca??? Gila2 atau Ujang???

    kos menggali ??? gali apa ? gali lubang idung tiap2 hari ker?
    Ilmu Raja Lawak hadhari lah tu

  4. bila aku boh minyak terbayang sekumpulan elitist negara tgh dok bincang nak boh bape hegget per liter/ depa tak sedaq yang kos impak dari segi harga brg lain, sosial, dll lagi terkedu. tak kena kat depa takpa taka. rakyat mcm kita yang hantar anak pagi2, kaih bulan makan minggu ni apa kisah,
    Hari pertama aku boh minyak penuh tangki baru baru ni, terkedu kedu tengok meter menyacak 115 ringggit!

  5. kau tau pasai apapemimpin malaysia bodoh lagi bangang… sebabnya pak2 mentri tak pernah makan BABI… cuba kau tengok pemimpin SINGAPURE pasai makan babilah kehidupan rakyat baguih…tak ada rasuah…
    Tak releven langsung! Ingat daging babi murahkah?

  6. ape susah, lita tukar kerajaan. macam negara lain, kerajaan ni tak dapat bagi yang terbaik kita tukar, kalau yang baru pun tak baguih, kita tukar lagi. Kita rakyat yang berkuasa la, jgn takut dgn kerajaan, sepatutnya kerajaan takut dgn kite

    Kalaulah majoriti rakyat berfikiran begini, dah lamaa dah!

  7. Masa kempen PM/TPMjanji tak akan naik dlm masa terdekat atau tahun ini. Sekarang? Janji Islam atau cara Umno/BN? Sedarlah rakyat dgn kaki bohong ni. Buka mata dan guna otak wahai rakyat Msia.
    Boleh buat ungkapan baru, Janji Dolah atau Janji Najib.
    “Abang ni memang janji dolah! Sampai bila kita begini saja? Bila nak kahwin?”

  8. Negara berkenaan ikut harga pasaran, Malaysia ikut harga pasaran hadapan. Cerdik dak Dolah Shahrir dan Nor? Bijak, bijak…

    Ini semua pengikut Sudinist!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s