Malaysia TIDAK Perlu Bimbang, kita ada pendekar!

Krisis harga minyak bikin haru biru sungguh. Habis budget lari! Banyak plan sudah rosak! Nah untuk menghiburkan hati sendiri dan rakan rakan, tatapilah wajah pendekar pendekar yang bakal mencetuskan kekuatan nasional kita. Minyak punya hal otak sudah jadi kelam.

7 thoughts on “Malaysia TIDAK Perlu Bimbang, kita ada pendekar!

  1. aku paling minat gambar yang paling hujung tu. macam-macam sejarah cerita tentang dia. dulu masa kecoh kat kg medan, geng ni hantar berbas-bas ‘pendekar’ ke sana.

    soalan buat pak rastom,

    kat mana kehebatan hang tuah; di kerisnyakah, di kekuatannyakah di akalnya kah?

    Kalau kekuatan akal, apa rumusan fikrah atau idea intelek yang dia tinggalkan? Kalau di keris mungkin juga sebab wajib merebut keris puaka itu daripada Jebat. Tanpa keris puaka itu ditangan Tuah mungkin Jebat yang menggondol anugerah Juara Melayu. Kata Dr Chandra Muzaffar Shah Tuah hanya penerus agenda feudalisme dan mentaliti Melayu arus perdana disinonimkan dengan aspek aspek keTuahan. Tetapi akhirnya sang penganalisis itu juga menganut idea Tuahisme, termasuklah Dr Kassim Ahmad (buku biografinya telah diraikan oleh Tun Muthathir).

  2. cheh,
    pendekar lembek nak buat haper.

    Lembeklah sebab dah tua tua belaka, masa muda dulu, pantang tok nenek tengok anak dara dahi licin.

  3. mungkin kah pendekar2 ini yang dihantar pada pru lepas? hahaha…
    affuan, di Kedah, pendekar begini terkenal dengan kepintaran “badek ayaq asam”.

  4. Rastom, aku tahu keadaan Hang. Namun, bayangkanlah aku ini. Kerja tak ada. Gaji tak ada. Anak tujuh. Bukan kata setiap bulan bajet lari, bajet memang tak ada. Jadi, aku macam nak ajak hang kita pakai pakaian serba pendekar macam kedua-dua pemimpin negara yang hebat keaslian mereka ini. Kita tuntutlah ilmu ditanam dalam kubor selama beberapa tahun, lepas itu hidup balik dan bangun, ketika itu baru sahaja lepas PRU 13. Apa macam?
    Zubli, jangan setakat jemput aku, kita jemput semua rakyat Malaysia pi tuntut ilmu pendekar tu, kita pakat ramai ramai kambus diri dalam tanah sampai 16 September ni, kalau tak ada apa perubahan kita pakat gali balik sebelum PRU 13. Untung banyak, tak payah makan minum atau guna petrol.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s