10 thoughts on “Inflasi naik memuncak, minyak turun 10 sen saja!

  1. Rastom,

    Setelah direnung teliti keputusan kabinet jemaah menteri kerajaan Barisan Nasional, hari ini, adalah ternyata bahawa mereka merasakan keputusan mereka adalah betul dan terbaik.

    Kepada Rakyat Malaysia, tidak mengapalah harga bahan ini turun 10 sen. Dibuatnya mereka naikkan semula sehingga RM 5.40 seliter, Rakyat Malaysia mana kah yang dapat berbuat apa pun.

    Mengenai inflasi pula, pada masa ini Najib kata negara okay, ekonomi okay, dan negara kita mampu menangani ribut ekonomi di peringkat global.

    Pada masa kini jika inflasi stabil pada kadar 8 %, atau naik sampai 24 % pun, negara kita masih cemerlang, gemilang, dan terbilang. Rakyat pula tidak malang, kecundang, ataupun lintang-pukang.

    Jom kita tengok apa bumilangit ada…

  2. Rastom,

    1 Syawal ini, aku sekeluarga akan masuk bila pintu rumah Menteri Besar dibuka, makan minum, sehingga seketika pintu rumahnya ditutup.

  3. Tom turun sekupang, aku ingat lebih pada tu….
    Ikan kat Changloon masih murahker..
    kat KL ketam kat supermart..kecik tadak isi pun 30 lebih..
    tak tau lah yeop

  4. Yop Jitra, Changlun barang biasanya mahal, lebih daripada Alor Setar, cuma ikan yang berjenama gerot-gerot, jenahak dan yang sekawannya itu murah jika dibeli terus di depot impot/ekspot pingpangpetpot, memang murah. Tapi jangan ketamlah, boleh jeling jeling saja di sini. Ketam sudah naiktaraf jadi makanan para maharaja, elit bangsawan dan tauke tauke yang hisap curut Cuba saja. Tak taulah..lain tahun entah ikan bilis pun kita tak boleh beli.

  5. 1. baghal
    2. Kaldai
    3. Lembu

    Baghal nak naikkan 15 sen.
    Kaldai tak setuju. suruh naik 5 sen saja.
    Lembu nak bersikap adil. Puratakan kedua2 figure tersebut.
    15+5 dibahagi dua.

    ALMARHUM !!!

  6. Zubli, elhakim…..dulu ada Reaganomics, dari akal presiden Reagan, kita sekarang amalkan Paklahnomics, begitu. Kita kena faham asas asas ekonomi yang termaktub didalam ajran Paklahnomics agar hidup sentiasa dijulang gemilang dan terbilang. Kalau masih belum menakkuli ajaran ajaran asas ekonomi ini, eloklah mendaftar di PLSoE. PakLah School of Economics.

  7. Should it be just TIT…. Tom Insitute of Technology

    Module One – GT

    Wunderbares Idee! A counter suggestion though, sounds better if it’s TITS, Tom Inst. of Tech. Sciences. Module GT 101 – introduced by Prof. Dr. Mansor Seljuk, the doyen of Langkawi’s beach recreation sciences.

  8. Bagus sungguh Menteri Kewangan baru nih… Naik 70 sen, turun 10 sen aje. Ahdiah raya ape macam ni! GILA.

    Itulah Kipp, nilai kita rakyat hanya sekupang saja. Itupun sebab ada hari raya kalau tidak mungkin 3 sen uhukuhuk….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s