Suratkhabar TOTO perlukan pembelaan.

TOTO: Tolong orang tipu orang.

Pengerusi Majlis Veteran UMNO Malaysia hari ini mengusulkan supaya agar parti itu menubuhkan ‘Tabung Pembelaan Utusan’ bagi membela akhbar Utusan Malaysia yang dimiliki oleh kaum Melayu.

Inilah standard akhbar Melayu yang hendak dibela. Guna bahasa (agar/supaya dia atas) pun tidak betul, apa lagi di dalam kerja kerja melaporkan. Kerja sebagai Pak Yet UMNO pun perlukan pembelaan?
Kenapa perlu ada “agar supaya” sedangkan ayat itu boleh saja lengkap dengan menghapuskan “agar supaya”. Sebelum mereka membuat pembetulan, inilah apa yang saya baca pagi tadi…
utusan

Ayat yang macam bagos berbunyi……

Menginsafi bahawa perjuangan Utusan Malaysia dan Utusan Melayu adalah satu perjuangan untuk membangkitkan semangat nasionalisme orang-orang Melayu dan Islam, maka ia perlu diberi pembelaan oleh keseluruhan orang Melayu terutamanya UMNO

Entri berkait lagi relevan: Letak BM pada tempatnya, di mana?

13 thoughts on “Suratkhabar TOTO perlukan pembelaan.

  1. Kalau orang pun dah loya baca Utusan Melayu, macam mana nak buat pembelaan… Utusan Melayu dah jadi Utusan Meloya… Tapi kalo UMNO nak bela, lantak pegi dorang la… tak kuasa aku… huhuhu

  2. aku rasa mungkin spesies el-Burnama dan seangkatan dengannya boleh diperalatkan untuk mengutip derma dari rumah-ke-rumah….

    AMAL JARIAAH…katanye….

    hehe

  3. aku dah boikot lama dah suratkhabar2 kat malaysia ni… sejak aku kecik sampai la dah berjanggut ni… jarang sangat la aku beli… sebulan sekali pun jarang… sejak harga 30 sen sampai la ni… berapa ya harga sekarang? aku pon tak hapal…

    sebabnya aku biasa baca free jer… hehehe

  4. elhakim wrote :

    aku rasa mungkin spesies el-Burnama dan seangkatan dengannya boleh diperalatkan untuk mengutip derma dari rumah-ke-rumah….

    AMAL JARIAAH…katanye….

    Bashirah say :

    you are so lucky coz i have no revenge and pain inside my heart…that’s because I’m a good person since born…

    huhhhh…i love myself…so, don’t be jealous ok

    hikhikhik

  5. el-bashirah say :

    you are so lucky coz i have no revenge and pain inside my heart…that’s because I’m a good person since born…

    hehe…
    nak revenge pekebendanya…???

    usik pun tak luak.

    cuba telinga tu kena jentik sket..

    haa..

    barulah sumpah seranah kedengaran di seluruh Burnama.

    hehe..

  6. huh…
    amat nirrojim skali kata2 yg dihamburkan oleh elhakim ni….
    oleh kerana beliau telah menghebohkan fitnah mungkar nie maka aku sumpah beliau menjadi papedom!!!

    pling!!!!!
    aku : aik???apsal elhakim jadi mangkuk tingkat nie?????

  7. kpd akhi el-hakim and ukti el-bashirah.jikalau hendak bermadu asmara nan lara pun jangan la di sini. geng romantisan tersenyum2 membacanya.

    pak romantis boleh uruskan jika akhi and ukhti bersedia.

    shah: hahaha…..

  8. Ceramah’ Penerang Akidah’.20hb Nov selepas solat zohor.di Masjid Universiti Islam Pahang (UMP):Syeikh Dr Salim Ulwan(Mufti Australia)
    Ceramah’ Penerang Akidah’.20hb Nov selepas Isyak.di Pondok Darus Salam Kuantan:S Dr Salim Ulwan(Mufti Australia), Muslimin & Muslimat dijemput hadir

    http://pondokhabib.wordpress.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s