Minta bubar, dapat bubur

Mahkamah Tinggi Ipoh sudah putuskan. Jangan lupa. badan Kehakiman masih belum sembuh sakitnya sejak era Tun Saleh Abas akibat suntikan bisa seorang doktor. Di zaman doktor itu juga ketua Polisnya khabarnya tidak temui ayat ayat Quran yang melarang judi dan berjudi. Berdasarkan pengalaman sejarah dulu kala dengan ISO TDM adalah tidak menghairankan bahawa usaha untuk membubarkan DUN Perak akan gagal. Pihak yang terkilan dan teraniaya akan menerima ex-gratia (bukan sekarang tetapi bila sudah pencen) seperti yang berlaku terhadap Saleh Abas dan rakan rakan.

Bubar tidak dapat, jika dapat pun nasi sudah jadi bubur. Rasa hormat, takzim, terhadap istana, kehakiman, SPR, Kerajaan Pusat (konsep federalisme tunggang-langgang) dan aparat yang sepatutnya berkhidmat untuk rakyat kian malap. Namun, biasanya di saat saat malap dan mandom beginilah lahirnya apa yang dikatakan PEMIMPIN sejati. Orang yang bisa menyuluh dan mengepalai minda serta pendapat rakyat keluar daripada kegelapan. Siapa orang itu?

18 thoughts on “Minta bubar, dapat bubur

  1. siapa lagi kalau bukan si DO RE MI.
    bakal menyelamatkan kerajaan yang dikatakan sbg
    kerajaan pasir 2 butir.

    hehe..

  2. Berkubang dalam bendang politik, hingga terlupa padi di baluh semakin susut. Hasil mahsul semakin gawat. Rakyat tenat.

  3. kerajaan sekarang terlalu lemah. ISO TDM sekurang2nya membendung beberapa gerakan rakyat atas nama kestabilan. namun kerajaan pasca abdullah pra najib ni, semuanya mandom.

    lemah, lembik, lemau.

  4. bumilangit,

    yer memang lemah.

    politician2 PEMBANGKANG yang ada sekarang ini pun takut utk berbogel dlm tandas hatta di dalam bilik sendiri sekalipun.

    Utk menunjukkan kekuatan, kadangkala, sesuatu kerajaan akan cuba memfokus masalah2 yang lemah. TermasukLAH memperbesar-besarkan masalah berbogel dlm bilik sendiri.

    begitu juga baru2 ini, kes-liwat ke-2 bakal diketengahkan lagi ekoran 3 Pilihanraya kecil yg bakal diadakan tidak lama lagi.

    Maknanya di sini, kesihatan dubur teraniaya itu amat penting daripada permasalahan harga barang-barangan yang semakin melonjak tinggi.

    ROJAK WONEKK !!!
    tol naiiikkkkk woneek…
    hari ini syor naik.
    esok kasik turun.
    lepas itu naikkk

  5. tun elrastom.

    TIDAK ada istilah cuti panjang skg ini.

    bila dah ketara permainan kotor. aku pun tak tau nak tulis.

    sepatutnya semua sudah maklum.

    Yang tak maklum lagi tu, aku tak tau la…
    Mungkin El-Basyira sedang buat kenduri kesyukuran bangkali.

    hehe..

    ZAMBRYYYY
    ROTI CANAI BANJIIRRRRRRRRRR WONNEKKKKK !!!!!!

  6. DEAR tetuan elrastom,

    di Radio HITz_FM /SINAR_FM/ ERA, ada seseorang di belakang tabir nama dia Rostam.

    Adik beradik ke tu ?

  7. dear el-shah.

    apabila tol naik kelak,

    utk selalu balik ker Perlis, akan mengalami kesukaran.

    hehe..

    pendek kata, kali ini BETUL-BETUL TEPAT terkena batang hidung sendiri la..

    hehehe

  8. Adus…aper kes plak saya nak wat kenduri di musim2 kelembapan ekonomi melonjak turun nie….tambahan pula kenduri perlukan model besar tau…

    erkk..model tu sama gan modal la kan…

    KELEKUNG!!! KELEKUNG!!( kelihatan Tuan Rastom menghentak kuali di dahi El-hakim)….

  9. salam elbashirah,

    hang tak kagum, mamak pasembur jadi MB ? ada Phd doctorate lagi. Boleh perbesarkan persatuan roti-canai-banjir cawangan 786 hingga ke Kuala Perelih.

    hehe..

  10. hahaha…

    kim, gua baru pas nek pej exco mintak sumbangan..

    sekejap je semua dan bertukar..

    minggu depan duit semua dah boleh ON..

    hahaha..

    depa dah mula nak joli..

    yeah babe!!

  11. zamir,

    di Malaysia, di kalangan UMNO, tiada istilah rasuah. tetapi istilah POLITIK-WANG digunapakai.

    nampak lebih innocent dan lebih sedap didengarin.

  12. satu lagi, apabila istilah politik-wang digunapakai, maka SPRM dan BPR tidak boleh mengambil tindakan sebab

    1. SPRM dan BPR hanya bertumpu pada masalah rasuah. Bukan masalah politik-wang.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s